Menu

עבודה במרפאת שיניים

לעבוד במרפאת שיניים

רוב הילדים חולמים במהלך ילדותם על המקצוע בו ירצו לעבוד כשיהיו גדולים. לעיתים זה שוטר או כבאי, או מקצועות אחרים, אבל ישנו דבר אחד שכנראה יהיה קשה מאוד למצוא ילד שרוצה להיות כשהוא יהיה גדול, וזה רופא שיניים. הדבר די מובן, הילד מגיע אל רופא השיניים ויודע שצפוי לו טיפול לא נעים שלא נצרב לו בזיכרון כחוויה נעימה במיוחד. עם זאת כאשר גדלים מבינים שהטיפולים במרפאת השיניים הם חשובים מאין כמותם ואין ספק כי עבודה במרפאת שיניים והטיפולים הנעשים בה הם הצלה של ממש עבור המטופלים ממש כמו כל רופא אחר.

עבודה במרפאת שיניים

איזה עובדים ישנם במרפאת שיניים?

מלבר רופא השיניים, שהוא כמובן איש חובה בכל מרפאת שיניים. במרפאת שיניים סטנדרטית ישנם עוד מגוון משרות עבודה. אחד התפקידים הוא סייען לרופא שייניים. זה נשמע אולי כמו תפקיד זוטר, אך בפועל לסייען לרופא השיניים יש תפקיד חשוב מאוד במהלך עבודה במרפאת שיניים. בשביל לקבל את התפקיד יש צורך לעבור קורס אשר מפוקח על ידי משרד הבריאות שמטרתו להכשיר את העובד לסייע לרופא השיניים. זה כולל הכנה של מכשירים רפואיים וחומרים, וביצוע הכנה של המטופל לטיפולים מסוימים של רופא השיניים. בכדי לעבור את הקורס יש צורך בבחינה חיצונית של משרד הבריאות אשר בוחן את התאמת המועמד לתפקיד והידע שלו, וכמובן התנסות מעשית במרפאת שייניים אמתית.

עובדת חשובה נוספת במרפאה – שיננית

כאשר אנחנו באים לטיפול אצל שיננית זה נראה לכאורה שהעבודה שלה לא מורכבת במיוחד. היא מנקה לנו את השיניים ועושה מעין צחצוח משודרג. אך בפועל על מנת להשיג את רישיון השיננות יש צורך בלימודים לא קלים. כדי לקבל הכשרה לעבוד כשיננית יש צורך בלימודים האורכים שנתיים, או 2000 שעות לימוד מעשיות ועיוניות. הלימודים מתחלקים לשני שלבים עיקריים הכוללים את שלב הלימוד העיוני בו לומדים הסטודנטים על המדעים הקשורים ברפואת הפה ממדעי היסוד ועד מדעים מתקדמים הקשורים ברפואת הפה. החלק השני הוא הניסיון המעשי, בו הסטודנטים מתנסים בצורה מעשית או צופים בטיפול הנעשה על מנת לרכוש את המיומנות הנדרשת לעבודה בתחום.

מחפשים עבודה במרפאת שיניים? תוכלו לבדוק באתר של רשת מרפאות השיניים בבת ים – הכתר האם יש משרות פתוחות : https://aminmedical.co.il/